Thursday, September 5, 2019

DEDIKASI - AKU DAN SEKOLAH


ya, Tuhan ku
aku syukur
lahir aku di kampong
bapak minang kahwin cina

sekolah atap
2 batu jalan kaki
ahmad tahi lalat dipipi
cikgu pertama darjah 1
rabu bawa tahi ayam
2 tempurong baja sayur

kau pergi sekolah omputih
aku nak sekolah agama, abah
cikgu ibrahim panggil aku cantik
aku marah
aku syok norehan, normah
ms chia chongsam sexy
belah nampak paha kiri kanan
ms chapman pinggang ramping
cikgu zainab genit

masuk asrama
aku pendiam
lebai, bookworm disindir 
emak jahit seluar dalam biru
aku budak kampong
telinga menanah
aku gelisah runsing sedih
jangan selam dalam air, abah kata

form VI di seremban
syed abu bakar guru asrama
aku parah sains maths
gagal
masuk kolej serdang, abang kata

dr harnam singh ent
terima kasih
telinga aku pulih 


terima kasih semua guru2
segala tunjuk ajar
aku hutang budi 
tak terbayar
hanya ALLAH ku serahkan 

No comments:

Post a Comment