Sunday, September 3, 2017

BONAR, BONTOT ROSMAH BOTOX


(petikan: Sanusi Junid)

CATATAN ISI BICARA DALAM FACE-BOOK DENGAN DATO' A. KADIR JASIN
Veteran UMNO yang karismatik Tan Sri Rahim Tamby Chik telah mengirim melalui WAnya kelohan berikut yang mungkin boleh dijawab oleh Perdana Menteri Najib jika beliau hadir dalam majlis 'NOTHING2HIDE - 2'. Begini masukan dalam WAnya: 

EPISOD 9 : Tokoh kewartawanan Negara Dato' A. Kadir Jasin yg sangat rapat dgn perjalanan sejarah Negara serta sangat akrab dan sangat mengenali tokoh2 pemimpin Negara termasuk Najib dan Rosmah berkunjung bersarapan pagi di kedai aku hamper 1 jam setengah. ADAKAH DIA DATANG SEKADAR UNTUK MEMBAWA CERITA2 BOHONG?

Selepas aku siarkan dlm fb beberapa minggu lalu tentang kunjungan itu, sangat2 ramai yg bertanyakan aku apa yg telah diceritakan oleh A. Kadir Jasin kpd aku selama satu jam berbual dgn dia? Kerana pada siaaran itu aku tak ceritakan pun apa yg diceritakan oleh A. Kadir Jasin kpd aku. Berikut aku senaraikan secara ringkas perkara2 yg menjadi perbualan kami kira2 1 jam itu yg secara terus empat mata face to face. 

1. 1MDB dan segala penyelewengan dan salah guna kuasa Najib adalah BENAR. 

2. SRC dan kemasukan wang RM42 juta ke akaun peribadi Najid adalah BENAR.

3. RM2.6 Billion adalah bersumberkan dari 1MDB adalah BENAR.

4. RM2.6 Billion bukan derma dari Raja Arab adalah yang seBENAR.

5. Najib telah menggunakan RM12 Billion wang KWAP@AMANAH PENCEN adalah BENAR.

6. Najib telah menggunakan wang KWSP sebanyak RM25 Billion adalah BENAR.

7. Kroni2 dan proksi2 Najib dan Rosmah kaya raya hasil dari penyelewengan menipu harta dan projek besar adalah BENAR.

8. Rosmah mempunyai hartanah yg berjuta2 di luar Negara yg bukan di Amerika adalah BENAR.

9. Reza anak Rosmah berjudi dan kalah di Las Vegas sebanyak USD13 juta adalah BENAR.

10. Reza dan Rosmah mempunyai harta yg beratus juta di New York dan telah disita juga BENAR.

11. Reza anak Rosmah membiayai pembikinan sebuah filem lucah dgn nilai RM400 juta adalah BENAR/

12. Peter Sondakh kawan Najib kaya raya berates juta hasil penipuan harta orang Felda bersama beberapa urusniaga saham termasuk FGV yang kerugian lebih RM1.2 billion adalah BENAR.

13. Peter Sondakh mendapat projek pembinaan pusat pelancongan dan hotel di Langkawi bernilai RM300 juta juga hasill urusniasa yang menipu wang rakyat Malaysia adalah BENAR.

14. Peter Sondakh adalah orang yang dipercayai menyorok dan menjaga keselamatan individu-individu yang berkaitan 1MDB di luar Negara seperti Joh Low dan beberapa orang lagi di suatu tempat supaya tidak pulang ke Malaysia adalah BENAR. 

15. Seseorang kawan Najib dan Rosmah yang bernama Kenneth E telah secara bersama menggunakan kedudukan Najib memperdaya dan menipu sebuah bank tempatan sebanyak RM400 juta adalah BENAR. 

16. Rosmah sangat boros berbelanja hinggakan untuk tempoh beberapa tahun ini saja sebanyak RM24 juta telah dibelanjakan mengikut laporan media luar Negara yang membuat kajian dan penyiasatan adalah BENAR. 

17. Rosmah suka membuat koleksi kasut dan beg tangan yang berharga berpuluh-puluh ribu setiap satu dan sebuah beg tangannya saja berharga RM88 ribu seperti yang dilaporakan media antarabangsa adalah BENAR. 

18. Untuk kekal muka yang licin, tegang, muda dan menarik suntikan botox yang mahal dan terbaik yang bernilai beribu-ribu RM untuk satu suntikan menjadi amalan Rosmah adalah BENAR.

 

19. Keluarga anak-anak Najib dan Rosmah dan anak-anak tiri Najib hidup dalam kemewahan dan suka berfoya dengan memiliki barangan dan harta-harta peribadi yang mahal2 dan di luar kemampuan adalah BENAR. 

20. Rosmah menerima imbuhan yang banyak dari krooni-krooni Najib yang berurusniaga samaada yang berkaitan dengan kerajaan maupun swasta adalah BENAR. 

21. Najib menyalurkan duit kepada negeri dan Bahagian UMNO berates-rarus juta dalam bentuk projek dan wang pengurusan semata-mata rasuah untuk terus menerima sokongan dari kalangan orang UMNO adalah BENAR.

22. Najib dan Rosmah sangat suka dengan amalan-amalan khurafat dan syirik bomoh dan mandrem adalah BENAR.

23. Najib sedang berura-ura dan memujuk untuk menggunakan wang Tabung Haji juga adalah BENAR.

24. Kerajaan tidak punya cukup wang dan terpaksa menaikkan harga petrol dan gula pada bulan Januari, Februari dan Mac semata-mata untuk menampung bayaran BRIM dan mencipta helah supaya dibayar beransur-sansur adalah BENAR. 

25. Kerajaan sudah mempunyai hutang luar sebanyak 1000 juta dan bakal tidak mempunyai cukup wang untuk mengurus jika ringgit terus jatuh adalah BENAR.

26. Raja Salman dikatakan sangat akrab tapi melakukan lawangan hanya 4 hari ke Malaysia. Tetapi selepas itu melawat Indonesia selama 14 hari. Akrabkah kita? Kerana sangat takut rahsia 2.6 billion terdedah dan takut Raja Salman dan Tun M dapat bertemu pada kunjungan baru-baru ini, Najib telah memadatkan aturcara dan melakukan sekatan dan halangan terhadap Tun M walaupun ada permintaan Raja Salman untuk bertemu Tun M adalah BENAR. 

AKIBAT TERIMA BANTUAN ALONG

Demikianlah sahabat-sahabat fb ku serba ringkat aku nyatakan sebahagian butir-butir perbualan di antara aku dengan tokoh kewartawanan negara yang tiada apa-apa kepentingan politik yang dulunya sahabat baik Najib dan Rosmah tetapi mengambil pendirian untuk menentang setelah menyaksikan terlallu banyak kerosan-kerosakan yang telah dibuat oleh Najib dan Rosmah terhadap negara. Ada lagi yang belum aku ceritakan terutama berkenaan penglibatan engara China yang banyak membantu Najib dan kesannya kepada negara pada masa akan dating. Adakah setiap pertolongan 'ALONG' akan berakhir dengan begitu sahaja?  Najib telah menjerut dan menyerahkan tengkok kita bersama kepada negara China yang kesannya amat merbahaya pada generasi masa depan. InsyaAllah di lain episode akan aku ceritakan. 

Terima kasih kerana amembaca. Untuk percaya terserahlah pada tuan puan. Tepuk dada Tanya selera kerana semuanya telah terhidang di depan mata. 

Cjuma sebagai rakyat yang terasa sudah ditipu dan dikhianati oleh Najib setelah mandate undi telah diberikan pada PRU 13  lalu maka aku istiharkan untuk PRU 14 nanti tiada unti lagi untuk BN dan seluruh keluarga aku. Diharap anda yang membaca ini juga akan bertindak sedemikian dan hebahkanlah kepaa yang lain. TKasih. 

No comments:

Post a Comment