Wednesday, August 30, 2017

JEBAT MATI - TIDAK PERLU RCI



KOMENTAR SAUDARA ASPAN ALIAS
(PENTINGNYA RCI)

Antara komen yang menarik datangnya dari seorang ahli politik veteran Saudara Aspan Alias, seperti berikut:

Ada ura-ura nak tubuh RCI tentang insiden Memali. Baguslah, tetapi elok juga tubuh RCI tentang insiden keengkaran Adam terhadap arahan Allah swt untuk tidak memakan buah khuldi dahulu. 

Siapa yang sebenarnya bertanggungjawab menghasut Adam untuk engkar dengan perintah Allah swt itu. Hadi Awang boleh jadi pengerusi RCI tentang Adam alaihissalam ini. 

Tubuhkan banyak banyak RCI tentang penglibatan Dr. Mahathir dalam pelbagai  isu untuk mengalihkan pandangan setengah rakyat yang buta hati tentang korupsi yang terbesar dalam sejarah alam (1MDB) selain dari korupsi yang melibatkan Qarun semasa zaman pemerintahan Firaun dahulu

Insiden Sultan Mahmud mangkat dijulang dulu pun patut tubuhkan RCI. Dalam isu pembunuhan Altantuya tak perlu tubuh RCI kerana ia tidak melibatkan Dr. Mahathir. Yang terlibat orang lain. Insiden pemecatan Gani Patail AG pun tak payah adakan RCI sebab Mahathir tidak terlibat. 

Siapa sebenarnya terlibat yang menyebabkan Hang Jebat mati bertikam dengan Hang Tuah? Kalau ia melibatkan Dr. Mahathir elok tubuhkan RCI. Cuba gelidah rumah Dr. Mahathir .. mana tahu keris taming sari itu ada dalam simpanan Dr. Mahathir. Bolih dijadikan bahan bukti jika RCI ditubuhkan dalam isu Tuah dan Jebat ini.  ASPAN ALIAS 

Isu MEMALI yang ditimbulkan bertujuan melagakan Tun Dr. Mahathir dan parti PPBM dengan parti PAS ternyata menguntungkan Pakatan Harapan kerana ianya membabitkan kecuaian dan kecurangan pemimpin PAS sendiri sehingga berlaku peristiwa MEMALI. 

No comments:

Post a Comment