Follow by Email

Wednesday, August 5, 2015

DUA MENTERI GANGSTAR BUDAK KAMPONG


Dua budak kampong dari Perak menjadi menteri banyak tahun tetapi percakapan mereka seolah gangstar  budak kampong. Sia2 saja sudah sampai tahap tinggi dengan gaji besar tidak ubah perangai. Satu dari Gunung Semanggol, satu dari Bagan Datoh yang kononya ada PhD. Cakap besar menampakan kebodohan mereka. 

Yang Semanggol, menjadi menteri bererti kena belasah katanya. Rakyat belasah keranan cakap bodoh. Kalau cakap betul faktanya rakyat tidak perlu menyebok kerana banyak lagi kerja lain yang berfaedah.

Dulu digajikan anaknya untuk menjaga kawasan parlimenya. Bila dibelash baru tarik balik keputusan. Ia memang sebulu dengan Najibugis gunakan duik rakyat seperti duit bapaknya. He is Najibugis's lapdog.

Dia kata umur bangunan Parlimen sudah 50 tahun, sudah usang, bocor sana sini, banyak kena repair. Bila sudah repair bocor lagi. Tahukah dia berapa umur bangunan parlimen Britain!

Si Bagan Datoh, bila naik jadi TPM, wah, bukan main beri amaran keras usah fitnah 1MDB dll seolah rakyat semua bangang atau budak sekolah. Katanya TPM untuk 1Malaysia.  Bukan itu perkara logik. 

Dulu ia kata Shiah bukan Islam. Hebat sungguh berlagak seperti tuhan (play god) menjatuhkan hukum. Itu cara mudah atau membabi-buta untuk menyelesaikan masaalah persepsi agama. 

Semasa buat PhD ia sudah kaya maklumlah pernah menjadi pengerusi BSN. Ada kawan beritahu duit digunakan untuk siapkan projek2. 

Jatuhnya Najibugis tidak lama lagi akan jatuhlah kedua2 lapdog ini.

Ramai orang atasan UMNO bertabiat kaki spin kononya untuk menegakkan parti  maupun ketua tidak mengira prinsip agama, etika, sosial, ekonomi dsb. Muslihat akhirnya personal interest. Saya berbincang dengan bekas orang kuat UMNO buat spin, katanya baik Najibugis pegang duit kalau nominee simpan duit hangus. Tengok Anwar, dia masuk jail, nominee2 hidup mewah. Dia lupa bahawa dulunya ia pun nominee Anwar!


No comments:

Post a Comment