Wednesday, February 1, 2017

ZAHID MESTI DIPENGGAL


Kapal UMNO kian dilanda gelombang paranoia. Anak2 kapal bertambah berkecelaru. Tidur malam tak lena. Ramai menunggu masa sesuai hendak terjun selamatkan diri tetapi pelampong2 dipegang oleh Nakhoda Najib. Pada Najib, walau apa2 pun terjadi Bugis mesti hidup.


Dalam inferno paranoia, masing2 takutkan bayang2 sendiri. Tetapi yang mereka takut sekali ialah bayang Najib. Dalam gelap pun ada bayang inikan waktu siang. Najib ada terasa takut juga dengan bayang2 anak buahnya yang ramai. Siapa akan belot, siapa yang boleh dipercayai?

Sebagai orang kanan Najib percaya pada Hishamudin, sepupunya. Blood is ticker than water. Sebagai Menteri Pertahanan, Hisham tanpa berbelah bagi akan letakan pertahanan dibawah perintah Najib kiranya ada darurat.

Ada tanda2 TPM Zahid sebagai naik tauchang. Maklumlah dia ada PhD, Najib tidak tamat Northingham. Mesti Najib terasa inferioriti.

Zahid telah mengistiharkan negeri baru, Bagan Datok dan meminta rakyatnya padu sokong Najib 101%. Ada retak dimana2 kah sampai hendakan sokongan orang kampong?

Tanpa kajian menyeluruh Zahid nak bawa masuk 2 juta Bangla. Apa justifikasi perangkaan dan unjuran pekerjaan yang digunakan? Kalau 1 Bangla bayar RM1000 deposit sahaja sudah terkumpul RM2 bilion! Itu baru deposit. Kalau masuk lain2 bayaran, levi, undercounter dsb tentu banyak bilion lagi masyuk! 

Dalam perancangan tentu sudah sedia groundwork untuk bawa 2 juta pekerja. Ia perlu penglibatkan network yang luas - saudara-mara, kuncu2 dan pengikut2 UMNO, agensi2 pekerjaan,  pengilang2 dsb. Powerbase Zahid akan meluas serta kukuh dan kaya. 

Najib arah hentikan bawa masuk 2 juta Bangla. Alasanya unsur ISIS akan turut menyeludup. 

Tentu Zahid naik berang serta malu atas arahan Najib pada saat2 akhir. Menjadi petanda - beberapa kenamaan politikus Perak naik berang, hendak menampar dan melempang sampai ke Parlimen!  

Najib sedar Zahid dan orang2nya marah. Dia ragu kesetiaan Zahid. Zahid mesti dipenggal.




No comments:

Post a Comment