Follow by Email

Saturday, April 13, 2013

EKSOSAIS ANWAR-TAPA TU MACAM MANO?


Dio oghang ni, Anwar -Tapa dah berumor macam den. Topi heran kuek satu macam. Mesti dio oghang eksosais gilo-gilo sopayo tak payah pakai ubek kuek monogang urek - gambir Sarawak ko, pil kudo ko, minyak unto ko, minyak dhab ko, minyak lintah ko, viagra ko. Atau pun dio oghang momakai jugak nak bori top lai. Den topikir.

Dapek tau dio oghang eksosais macam ni.


Lopeh monjalar kek batang sojam lamoe, torajang pulak kaki kodopan sotinggi-tinggi e dalam sopuluh duo puluh kali. Elok buek lopeh sombahyang subuh tiap pagi melainkan hari Jumaat.

Kok haluih jadi bosar longan, kok sojongka jadi sokaki, kok bengkok sabut jadi bengkok bulan sabit, kok luruih jadi bengkok. Botolah agaknyo tu. Sobab dongar-dongar e kalau kudo sultan tengok bondo tu, kudo pun menangih! Kalau batu nesan nampak pulak bondo tu, batu pun ghobah! Sepo nak lawan dio.



Bukan sobarang oghang bulih buek tu kalau tak torjulur lidah dek eh. Topi kalau Marilyn Monroe hidup lai ontah dia pun topikek. Melopong kau!


No comments:

Post a Comment