Sunday, September 14, 2014

1MDB'S CIRCUS RIDER CLOWN


Who let loose the clowns to run 1MDB? Apparently the mother of all clowns is riding high. The rider, by the look of it will fall by 11.11.1914 predicted by feng shui and foretold by Nostradamus!



Che Det - posting terbaru:

"6. Selain daripada itu berbillion dollar di urus melalui bank di sebuah Pulau Caribbean.

7. Sahabat saya tentu tahu bahawa dana 1MDB ini berlagak sebagai Sovereign Wealth Fund iaitu dana kekayaan Negara.
8. Banyaklah Negara pengeluar minyak mengadakan sovereign wealth fund daripada lebihan yang didapati setelah menjual beratus juta tong minyak setahun. Kuwait dan Qatar membeli banyak hotel terkemuka dengan wang yang banyak yang ada pada mereka.
9. Malaysia mengeluarkan hanya 650,000 tong sehari dan tidak ada lebihan wang daripada penjualan minyak oleh Petronas. Sebahagian besar keuntungan diserah kepada Kerajaan, selainnya untuk dilabur. Wang yang diserah ini tidak begitu besar.
11. Duit untuk 1MDB bukan daripada lebihan kewangan Negara. Ia dihutang. Berbillion ringgit dihutang yang menambah hutang Negara dengan amat tinggi. Hutang oleh Negara mesti dibayar. Jika tidak kita akan muflis seperti Argentina. Sebuah Negara yang mengalami deficit tiap tahun tidak mungkin bayar hutang sebesar ini."


Najib pandai berkelakar seperti budak2. Kalau bankrup kena pakai lilin nanti.


Mahathir bertambah berang. Najib tidak faham juga. Oleh itu sediakan Pil Chi Kit Tek Aun untuk tahan sakit perut ceret beret. Kalau otak pusing, usah tunggu Tg. Rambutan. 



No comments:

Post a Comment