Sunday, September 15, 2013

MELAYU BUTUH* TONGKAT!?

* bahasa Indonesia

Dulu Najib kata usah jadi jadi masyarakat rentier.  Jangan bergantung kapada tongkat untuk bersandar. Subsidi membawa mentaliti kronik anti berdikari tidak bertulang belakang.




Subsidi petrol telah di kurangkan. Nyata rakyat perlu tanggung harga minyak naik dikuti dengan sara hidup kerana harga barang2 akan melonjak.

Menjadi tanda tanya pula - adakah berbillion ringgit kerajaan perolehi dari mengurangkan subsidi digunakan untuk menanggung (sebahagian) agenda ekonomi bumiputra yang Najib istiharkan sehari-dua ini? Gara ambil dari saku poket kanan masuk poket kiri! Ramai Melayu berasa lega dengan pengumuman tersebut.

Persoalan yang lebih besar - bila Najib rasa terhimpit dengan rungutan masyarakat dan rasa cemas akan tercicir dalam perhimpunan agung UMNO baru ingat Melayu?  Sebelum ini, persetan agenda Melayu, bangsa asing lebih menguntungkan undi. Apakah itu ah jib gor kaliber pemimpin Melayu tulin? Pemikirannya jelas cetek kerana dikelilingi ramai konsultan giat dengan keterampilan 'the emperor wearing new clothes'.

Nampaknya Najib tidak dapat lari daripada apa jua jenis tongkat untuk selamatkan agenda politiknya.




We have seen enough of him unashamedly milking the country, degenerating us, flip-flopping with clueless governance after 11x3 years in politics.




Make your votes count to oust him in the coming UGA. Anyone for Ku Li?




The Malays are in dire straits in every aspects of our society foremost economically and politically.






No comments:

Post a Comment