Follow by Email

Thursday, November 30, 2017

WHAT JEWERY OWED TO THE PERSIANS


After the Assyrian Empire rule, Palestine came under Babylonian Empire (626-539 BC). Nebuchadnezzar, the Babylonian king razed Palestine in 586 BC brought most of the Jew as prisoners to Babylon.

A 17th century painting depicting Nebuchadnezzar's (king of Babylon) forces burning the city of Jerusalem in 586 BC. Most of the Jews were enslaved in Babylon.

The First Temple, which was built during Solomon's reign (upper reconstruction) over a period of seven years, was destroyed by Nebuchadnezzar, king of Babylon in 586 BC. Above it, Solomon's palace was visible. The Second Temple was erected about seventy years later in accordance with an unpreposessing plan, then rebuilt in the 1st century BC with unusual splendour by Herod (lower reconstruction). 


Then 47 years (539 BC) later the Persians conquered Babylon and freed the Jews to return to Jerusalem. This is what the Jews owed to the Persians. Now they are bent to destroy Iran. Ahmad Denijad, a past  leader of Iran knew what he was talking about. 

Palestine under the orbit of the Persian Empire.

Tuesday, November 28, 2017

UMNO FAKE SPAKE. KAMIKUP


“Dahulu, saya hidup berfoya-foya sana-sini, kapal terbang sendiri ada, kapal layar ada, semua ada. Nak makan di mana? Hong Kong? Singapura?…"

Adnan Mansor kata UiTM untuk "slow learners"

(Rocky's Bru):
… Even if he hadn't run down the 720,000 graduates that ITM/UiTM has churned out (and the 165,000 students currently chasing their papers in over 30 campuses throughout the country), Ku Nan was already that rotten apple in Umno.  
Before the end of the day, Ku Nan will tell the UiTM grads and students that he didn't mean what he said about the "slow learner" bit, that he'd been taken out of context, and blah, blah, blah. That's not important, especially when dealing with a repeat offender. What's important is the future. Ku Nan is obviously keen on contesting in the coming GE and at this point, in my humble slow-learner opinion, he is Umno's least winnable candidate. He's that bad apple that will spoil the whole bunch. - Nov 26 2017, Puchong. 



(Life of Annie):
… It's a mystery to me why the Umno people kept him as their secretary-general for so long...him and all the other boorish and shameless people at the highest level of the party.

As if there are no good people left in Umno.

Really, there are still many good ones who can replace those bad ones. But what to do, Umno still want to keep people like Ku Nan...


(The Scribe):
… Tak payahlah maki-hamun rakyat jelata serta perkecilkan pelajar dan lulusan UiTM semata-mata kerana ada siswazah yang dibiayai kerajaan tidak bersetuju dengan Umno.

Mereka sudah cukup derita. Ramai tak ada kerja dan bagi yang bekerja pula mereka kena VSS dan MSS kerana ekonomi lembap. Lembap ini betul. Ekonomi lembap dan pertumhuhan tidak berkualiti...


Fuck the fake, fake the fuck.

Saturday, November 25, 2017

JEWERY ENSLAVED IN BABYLON, 600BC


At the height of the Assyrian Empire that included Palestine. 


The Babylonians overcame the Assyrians. Map showing the extend of the Babylonian Empire (626-539BC) that included Palestine. 

A 17th century painting depicting Nebuchadnezzar's (king of Babylon) forces burning the city of Jerusalem in 586 BC. Most of the Jews were enslaved in Babylon.


The First Temple (shown below) was built during Solomon's reign over a period of seven years was razed to the ground by Nebuchadnezzar, king of Babylon in 586 BC. Above it, Solomon's palace was visible. 



The city of Babylon still exists in present day Iraq. America (Jews) destroyed Iraq.

Friday, November 24, 2017

JEWERY WAS NOT OF PALESTINE (CANAAN)


Canaan was Palestine of old.


Canaan part of the Fertile Crescent.

The Canaanites and Amorites were among the early inhabitants of Canaan (Palestine) before the Semites (Jews) settled in from areas to the east of Canaan. 

Thus, the descendants of the Canaanites, the Palestinians are the original inhibitors and owners of Palestine, not the Jews.

Palestine under Assyrian Empire, 824-627 BC.


The Assyrian King Shalmeneser III receiving the submission of King Jehu of Israel in 825 BC. An attendant holds a sun-shade over the Assyrian monarch, another stands stands over Jehu who kneels before the king kissing the ground. Above Jehu float the symbols of Shamash, the Assyrian Sun God (the winged disc) and Ishtar, the Assyrian Venus (the star in a circle). Scene from the black obelisk found in Shalmeneser's palace at Nimrud and now in the British Museum. 

Monday, November 20, 2017

KOPALO BAPAK KAU. KAMIKUP



*Mangsa Banjir - Rakyat* 

*Sukarelawan - Rakyat* 

*Yg Menderma- Rakyat* 

*Yg Risau- Rakyat* 

*Yg Bantu Pemimpin- Rakyat*

*Yg Kena Berjimat Cermat- Rakyat* 

*Yg Kena Tipu- Rakyat*

*Yg Disuruh Bersyukur- Rakyat*

*Yg Selalu Susah- Rakyat* 

*Yg Kena GST- Rakyat* 

*Yg kena bayar Tol -Rakyat*

*Yg kena bayar hutang -Rakyat* 

*Yg menanggung beban -Rakyat* 

*Yg mengikat perut-Rakyat* 

*Yg tanggung semua -Rakyat* 

*Bestnya jadi Rakyat 1Malaysia * 

*Semua Rakyat Didahulukan*

(rujuk: Outsyed the box)




NATANG Politik Natang, thorjadee bilo. Bila Melayu ada 1 

agong, 9 rajo, ompek undang, ado PM, ado TPM, ada DO

 .. kiro-kiro somuo ado. Alih-alih yang papo kodano 95 den

 ulang 95% Melayu ..PUKI MAK BOTOL. Apo kato kali ni kito

 mintak Pak LK Siang pulak jadi PM, Tengku Wong jadi Rajo. 

Dah tontu 95% dapek di kurangkan .. katokan 90% ko ..janji

 kurang. Yo tak?

(rujuk: tukar tiub)



NAK TANYA TUAN HAJI KALAU KITA MAIN GOLF 

PAKAI DUIT ANAK YATIM HINA ISLAM ATAU TIDAK?

 Hina Islam: Tindakan dikenakan tidak terhad kepada 

perundangan TINDAKAN diambil terhadap individu 

yang mengeluarkan kenyataan atau melakukan 

perbuatan menghina serta mengelirukan mengenai 

Islam tidak terhad kepada perundangan sahaja, kata 

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tuan Haji Jamil 

Khir Baharom. Sebaliknya, kata beliau ada tindakan 

lain yang diambil oleh institusi agama Islam seperti 

mengikuti kelas agama yang dikenakan ke atas "Raja

 Bomoh" Ibrahim Mat Zin 

(rujuk: tukar tiub) 

Saturday, November 18, 2017

HKL - NAJIB-ANWAR EXCHANGES


At HKL VIP orthopaedic ward:


N: How's your shoulder?
A: The surgery was successful. 

N: Your neck?
A: Pain in the neck sometimes but tolerable.

N: I am ok but kadang2 kepala pusing.
A: I tau you kepala banyak pusing dalam. You know what I mean!

N: Ha, ha. You macam kita muda2 dulu.
A: Jib, kau memang tak guna buat I macam ni.

N: I have no control of the persecution.
A: What do you say "cash is king?"

N: You were one before!
A: It was paper loss.

N: Ask Madey stop pulling me down.
A: I am in Sg. Buluh.

N: How much?
A: Not anymore.

N: Berapa?
A: Kepala bapak kau.

N: You rot.
A: Don't be cock sure.



Friday, November 17, 2017

MAJESTIC SUSTAINABLE LIVING


Greening is sustainable living. We make use of trees for a myriad or purposes in the landscape - beauty (tree architecture, colour, odour, sound), shade, windbreak, living wall, animal refuge and attraction, soil and water conservation. 

The group effect in avenue planting of trees can give a unique if not majestic architectural effect in the landscape. A good example is scenery of the huge roadside rain trees, Taiping Lake Gardens.



Oak trees lined a roadway in a residential area.



Tall palm trees



Bare trees during autumn.



Vines on avenue trees, Bogor Botanical Garden, Java.



Palms along a pathway, Bogor Botanical Garden.

Monday, November 13, 2017

NAJIB KEPALA BIUL


1MDB - 1Menteri Dah Biul


















"… Dengan seorang Perdana Menteri sendiri sudah mengucapkan semua perkataan itu secara terbuka dan tanpa rasa sedikit bersalah, beliau dengan sendirinya bermaksud agar kita juga, baik Melayu atau bangsa-bangsa lain supaya tidak lagi malu atau rasa berdosa menggunakan ungkapan-ungkapan tersebut secara santai, biasa dan meluas dalam perbualan-perbualan seharian.

"Kepala bapak kau", "bodoh", "haramjadah", "bangang" dan "bangsat" - mulai hari ini bukan lagi perkataan larangan atau hodoh, sebaliknya ia bebas boleh diucapkan di mana-mana dan kepada sesiapa saja.

Terima kasih Najib kerana telah melakukan sumbangan paling besar kepada peradaban Melayu, sesuatu yang bukan saja gagal dilakukan oleh semua Perdana Menteri sebelum ini, tetapi juga oleh Tun Razak sendiri..."           (shahbudin)



Kepala Batas
Kepala kantor
Kepala lanun
Kepala samseng
Kepala hotak 
Kepala bapak 
Kepala biul
Kepala mereng
Kepala pening
Kepala botak
Kepala batu
Kepala ikan
Kepala mancis
Kepala gerabak
Kepala taik

Mata-kepala
Garu kepala
Satu kepala
Naik kepala
Besar kepala
Binjul kepala



KAMIKUP!

Sunday, November 12, 2017

OLD ISTANBUL (CONSTANTINOPLE)


In 1453 Constantinople fell to Sultan Mehmed II Fatih (1432-81) of the Ottomans and marked the end of the Byzantine Empire.

A seventeenth-century pictographic map of Istanbul. The view is from the Asian shore, the Bosphorus in the centre, moving right to the Black Sea beyond and left toward the Sea of Marmara. Opposite is the Golden Horn cutting into the European sector of the city.


Istanbul (Constantinople, Turkey); view in a print of 1635. The Europen quarter, called Galata or Pera, is in the foreground; the old city on the other side of the Golden Horn (Halic), is in the distance.


Constantinople in the ninth-eleventh centuries; reconstruction view.



Islamic townscape: a drawing after Nasuh al-Matraki's Itinerary (X/16th century) showing the Turkish city of Bitlis.

Saturday, November 11, 2017

DEDAK DAN LIMAU BALI TAMBUN


Tambun, bersempadan dengan Ipoh Selatan terkenal dengan limau bali/limau abong atau pomelo. Dua jenis komersial yang ditanam: 1) Manis, 2) Masam-Manis. Jenis yang kedua lebih mahal harganya. Dipercayai baka2 tersebut berasal dari Cina. 

Penanaman limau bali makin berkurangan kerana keluasan tanaman menyusut digunakan untuk pembangunan perumahan, industri dan infrastruktur. Ini faktor utama menyebabkan harga buah limau meningkat. 

Tanah dikawasan Tambun sesuai untuk pomelo kerana  kapur (Calcium carbonate) dari bukit kapur (limestone hills) bercampur dengan air hujan mengurangkan asid tanah (meningkatkan pH) dikawasan landai persekitaran. Kebanyakan pokok2 tropika sesuai tumbuh pada pH5.5 - 6. 

Berkenaan dedak Tambun. Ini baru ditebarkan. Adalah yeop yang dapat!

Thursday, November 9, 2017

DEN NGAKU SAKIT JIWO




Sakit jiwo den hilang lopeh tengok gambar dio! Kok dapek poie PD bosia-sia kan sodap.













(gambar: ikhsan Tukar Tiub)

NAJIB BAGAI HALILINTAR BELAH MALAYSIA


Najib the Bugis. Dia Bugis untuk hidup bukan hidup untuk Bugis. Kepala bapak kau.



(Zamkata)
"… Orang politik yang rosakkan semua ini. Orang politik yang buat kerja ini. Kita semua adalah rakyat Malaysia," katanya dalam temubual bersama The Malaysian Insight.
“Kita kena ajar dia orang. Kita kena tunjukkan budaya yang baik dan semangat sayangkan negara kerana kita adalah 'bangsa Malaysia'.”
Arshad juga mempertahankan kenyataannya sebelum ini yang Patriot akan terus menyokong Dr Mahathir Mohamad selepas ia mendedahkan kerajaan menghentikan pasukan keselamatan peribadi bekas perdana menteri itu.

Kumpulan ini terdiri daripada 25 pemegang jawatan dan kira-kira 100 ahli. Para pemegang jawatan adalah Mohamad Arshad, Maj Mior Rosli Mior Jaffar, Kapten Kung Boon Chin, Laksamana Mior Rosdi, Lt Kol Fabian Wong, Kol Kamal Omar, Kapten Zainuddin Che Din, DSP Mior Roslan Mior Jaffar, Mejar Baldev Singh, Kol Anthony Edgar Joseph , Lt Kol Yunus Ali, Kapten Dr Wong Ang Peng - MALAYSIAN INSIGHT 8 NOVEMBER 2017

May the counter-force strike to the hearts of the country's enemies. Teach them bro. When come to the crux shoot first ask questions later. Tabik. ‘Evil’ politicians are dividing us, says veterans group


If my brother, Col. Hassan Saamin of Askar Melayu DiRaja is still alive he would join this patriot group. He did not tolerate hanky-panky of any sort. Demi keamanan negara dia masuk hutan keluar di persempadan Betong, Sarawak, Sabah, Congo. Dia "hidup untuk askar bukan askar untuk hid up." 

Kini ada pula ahli2 politik "jahat" bukan hanya lupakan pengorbanan orang malah senang2 mengaut khazanah negara untuk sendiri buta2 menipu rakyat.

Monday, November 6, 2017

HADI TEMBAK BUGIS MENGGELUPUR


Semestinya Bugis lebih berani dari Hadi. Dengan bersenjatakan keris dia tidak takut halilintar. Siapa dia halilintar? Halilintar ialah (kuasa) Allah kerana  dia sahaja boleh belah bumi. Bugis cabar kuasa Allah!

Bugis cerdik kerana Hadi dan Pas telah dibeli dengan beratus juta. Rahsia perlu dijaga jangan bocor.

Hadi ada senapang patah itu pun satu berel*. 

Abdul Hadi lebih berani daripada Najib

Hadi telah masuk perangkap Claire (Sarawak Report). Dia saman Claire tanpa fikir akibatnya. Bila kes shaman dibicarakan dalam mahkamah, al-kisah 1MDB  perlu didedahkan dengan terperinci. Dibogelkan. Najib turut akan ditelanjangkan. Belum bicara lagi kepala bapak sudah menggelabah. Pistol Hadi (dalam kain pelekat) mula mengontot.


(rujuk: shahbudin)

"… kalau sebelum ini Najib berjaya menolak beberapa saman untuk menghadapkannya ke mahkamah berkaitan 1MDB dan wang RM2,600 juta yang pernah diterimanya, bahkan soalan di Parlimen juga berjaya dielaknya, beliau kini sudah tiada pilihan lain lagi.

Najib kini terpaksa hadir ke mahkamah London dan seterusnya merelakan dirinya disoal oleh peguam di sana.

Akhirnya, meskipun Claire yang kena saman, dalam masa yang sama, Presiden Pas itu  juga telah berjaya mengheret Perdana Menteri ke mahkamah - suatu perkara yang selama ini sedaya-upaya cuba dielakkan oleh Najib."



"Apa sudah jadi dengan Najib Razak kebelakangan ini?

Kenapa sampai terkeluar daripada mulutnya ungkapan "kepala bapak kau"?

Tidakkah beliau sedar kedudukannya sebagai Perdana Menteri yang berketurunan Melayu dan beragama Islam di mana seharusnya beliau sentiasa menjaga budi bahasa dan percakapannya di khalayak ramai?"


*Saya pernah mohon senapang double barrel tetapi tak dapat. Sayang. Kalau tidak boleh tembak musuh binatang dalam kebun. 

GADAI MALAYSIA, BUGIS CABUT


Jiwa dan mental Najib tertekan kuat dari berbagai pelusok dalam negeri dan antarabangsa. Dari mulutnya ternyata kepala bapak sudah mereng akan biul akhirnya gila. Kepala ikan sudah busuk sampai ekornya. Esok tidak ada untuk lanun semua.


(rujuk: Tukar Tiub)

"Mereka mengancam untuk mengubah segala-galanya, 

kononnya (Malaysia) menjual kedaulatan. Apa? Kepala 

bapak kau! Tak logik," katanya dengan bersemangat di 

depan ribuan perwakilan yang memenuhi dewan persidangan 

di Ibu Pejabat MCA di Jalan Ampang.



NAJIB

AKAN LAKUKAN

APA SAJE

UNTUK 

SELAMATKAN DIRI

GADAI

TANAH MELAYU

KEPADA 

CHINA MERAH

kepala bapak kau!


Saturday, November 4, 2017

KHAIRY, A FAKE


 … tindakan kerajaan menarik balik khidmat itu Rabu 

lalu, kata Khairy Jamaluddin. “Kita kena kecam ‘fake 

news’ seperti ini, berita palsu seperti ini mesti kita 

tunjuk sebagai contoh.





Gambar Dr M peluk 2 individu tiada kaitan khidmat pengawal peribadi ditarik Farhan Darwis | November 4, 2017 Khairy Jamaluddin berkata, gambar Dr Mahathir memeluk 2 individu diambil tahun lalu. KUALA LUMPUR: Gambar Tun Dr Mahathir Mohamad memeluk 2 individu dipercayai bekas pengawal peribadinya dari Unit Tindakan Khas (UTK) diambil tahun lalu dan tiada kaitan dengan tindakan kerajaan menarik balik khidmat itu Rabu lalu, kata Khairy Jamaluddin. “Kita kena kecam ‘fake news’ seperti ini, berita palsu seperti ini mesti kita tunjuk sebagai contoh. “Gambar Tun Mahathir peluk 2, 3 orang ...


- Khairy is a fake is fake news.

- His foremost ambition to be the youngest PM is 

fake. 

- The RM100 million evaporated into the thin air in his 

Ministry is fake. 

- First found ineligible for the Rembau parliamentary

 seat in PRU13 for being a corrupt  was fake. 

- He lost the first vote count but a majority win in the 

second count was fake. 

- He was not a dropout of Oxbridge but of 

Nottingham was fake.

His father-in-law is ularmak-lidah-bercabang is fake.


When fake (news) repeated many times people tend 

to believe them as true.


Thursday, November 2, 2017

ANCIENT PAPYRUS CONNECTION - PROOF OF "RA"






Twenty-two years after his famed "Kon Tiki" expedition, Thor Heyerdahl came up with still another cultural migration theory. Impressed by apparent links between the ancient civilizations of Egypt and pre-Columbian America, the Norwegian ethnologist conjectured that strong currents and trade winds might have accidentally carried North African sailors to the New World more than 3,000 years ago. To prove this idea, Heyerdahl proposed to duplicate the journey in a faithful reproduction of the papyrus reed boats common to both cultures. Ancient paintings found on Egyptian tombs served as models for the boat "Ra". Constructed in Gizah, the ship was dragged across the desert on wooden tracks  (top) and then transported by truck  to Safi harbour (above). On May 25, Heyerdahl and his six-man crew began their 4,000 mile transoceanic voyage to Mexico's Yucatn Peninsula, but 56 days and 2,7000 miles later, the improperly loaded "Ra" foundered in the storm-tossed Atlantic ("X" on map). Forced to abandon his ship, still Heyerdahl refused to give up his theory.


In 1970 Thor Heyerdahl, the Norwegian scientist-explorer, seeking to prove the possibility of contact between ancient Egypt and South America, crossed the Atlantic in a papyrus boat. The craft was built by Aymaro Indians from Lake Titicaca flown specifically to Egypt.